مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 ساعت 08:502016-05-14فرهنگي

همایش” شاهنامه پس از شاهنامه" در مشهد


همایش” شاهنامه پس از شاهنامه" ویژه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صدا و سیما،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در زنده نمودن تاریخ ایران با خلق داستانهای ملی و حماسی این سرزمین و دمیدن روحی تازه به کالبد زبان ادب فارسی مقامی بس رفیع و شامخ است.

علی جنتی افزود: از این رو فردوسی را شاعر ملی ایران خوانده اند و هر ایرانی امروز زبان خود را وامدار تلاشهای حکیم توس است و فردوسی بزرگ اثری را خلق کرد که نه تنها برای ایرانیان بلکه برای تمام جهانیان حکمت آموز است.

او گفت: سخن فردوسی درکنار سخنان دیگر بزرگان ایران زمین مانند خیام، حافظ، مولوی و نظامی مشمول زمان نشده و گفت وگو و تعامل نزدیکی ملتها را در جهان بدنبال داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شاهنامه یکی از اسناد معتبر ملت ما است و داستانهای آن به تمام ایرانیان درس شجاعت، راستی، میهن دوستی و وفای به عهد می آموزد.

جنتی ، فردوسی را مسلمانی ژرف اندیش بر شمرد و گفت: فردوسی به دفعات در سراسر شاهنامه خداوند را با عناوین مختلف یاد می کند بطوری که بیشترین واژه یزدان است که بیش از هزار بار در شاهنامه استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش” شاهنامه پس از شاهنامه" در مشهد

همایش” شاهنامه پس از شاهنامه" در مشهد